دسته‌بندی نشده

ترفندهای خرید لباس نوزاد مناسب

خرید لباس نوزاد

خرید لباس نوزاد با لباس هایی که برای خودتان می خرید تفاوت دارد. با توجه به حساس بودن پوست نوزاد نمی توانید هر جنس پارچه ای را خریداری کنید. لباس نوزاد باید نرم و لطیف باشد. در مورد رنگ لباس یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه رنگ های تند و تیره، کودک را کلافه می کند. این همه رنگ ملایم و شاد و پر انرژی وجود دارد چرا یکی از این لباس های رنگارنگ و زیبا را برای نوزادتان خریداری نمی کنید؟ اگر زیاد به رنگ آبی یا صورتی علاقه ندارید رنگ های لیمویی، گلبهی، سبز مغز پسته ای و هر رنگ شاد و روشن دیگری را انتخاب کنید. اما لباس نوزادی سفید رنگ همیشه در اولویت قرار دارد.

قوانین خرید لباس نوزاد

فانون نوشته شده ای در این مورد وجود ندارد ولی حتی والدین جوان هم می دانند که لباس های کودک را باید با وسواس بیشتر انتخاب کرد. دور پارچه های زمخت و الیاف نایلونی را خط بکشید. نخ پنبه و الیاف طبیعی بهترین جنس برای لباس نوزاد است که هیچ حساسیتی ایجاد نمی کند. نکته بعدی اینکه دور لباس های تیره و بد رنگ را هم خط بکشید. در ضمن نیازی نیست ده ها دست لباس و ست کامل نوزادی تهیه کنید. حتما می دانید که نوزادان خیلی سریع رشد می کنند و لباس ها خیلی زود کوچک می شوند. با این راهنمایی ها می توانید انتخاب های بهتری داشته باشید.

خرید لباس نوزاد تنگ ممنوع

لباس های تنگ و چسبان به سرعت برای نوزادان کوچک می شوند و اصلا قابل استفاده نیستند. لباس تنگ کودک تان را اذیت می کند و شاید در برخی نقاط، بدن نوزاد را تحت فشار نیز قرار دهد. لباس را کمی آزاد و راحت تر انتخاب کنید به طوری که نوزاد بتواند به راحتی دست ها و پاهایش را تکان دهد. لباس نوزاد باید از عرض آزاد باشد برای تست آستین ها هم دست تان را داخل آستین برده و اندازه آن را امتحان کنید. لباس کودک باید قابلیت انعطاف داشته باشد و خشک نباشد. در سیسمونی نوزاد نیازی به این لباس ها نیست.

راهنمای خرید لباس نوزاد

اکسسوری ها و دکمه ها

موقع خرید لباس نوزاد دقت کنید لباس هایی که اکسسوری های بیشتری دارند را کنار بگذارید. هر نوع دکمه، زیپ، پاپیون، گل و …. مناسب لباس نوزاد نیست. در مورد زیپ ها و دکمه های پشت لباس نوزاد توجه داشته باشید که این موارد می تواند بدن نوزاد را اذیت کند. تا حد امکان لباس های ساده تر و بدون هیچ تجهیزات اضافی برای نوزادان مناسب تر هستند. کمربند، پولک دورزی، دکمه های فانتزی و یا هر چیز دیگری کاملا ممنوع است. به سراغ لباس هایی که دکمه های خیلی زیاد دارند نروید ولی داشتن یکی دو دکمه ظریف برای یقه یا شلوار سر همی اشکالی ندارد.

خرید لباس نوزاد با یقه مناسب

والدین جوان از این موضوع تعجب می کنند ولی سر نوزاد به وضوح بزرگ تر از هیکلش است. برای اینکه لباس نوزادی راحت به تن کودک برود باید مدل هایی را انتخاب کنید که دارای یقه های باز هستند. انواع یقه قایقی یا یقیه هایی که بعد از پوشیدن روی هم می آیند برای نوزاد مناسب تر هستند. برخی لباس های نوزادی برای حل مشکل از دکمه استفاده می کنند. دکمه روی سرشانه می تواند موجب باز شدن یقیه در موقع لباس پوشیدن شود ولی دکمه های جلوی لباس چندان مناسب نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *