دسته‌بندی نشده

سیسمونی نوزاد و کودک، راهنمای خرید اصلی ترین وسایل

سیسمونی نوزاد و کودک

یکی از مهمترین نگرانی های والدین قبل از به دنیا آمدن فرزند، خرید سیسمونی نوزاد و کودک است. یکی از پرسش های اصلی پدر و مادر این است که چه وسایلی حتما در سیسمونی کودک باید قرار گیرد و چه اقلامی برای خرید ضروری نیست. در این مقاله چک لیست لوازم ضروری برای نوزاد را رادو بیبی در اختیار شما قرار می دهد تا با آگاهی کامل اقدام به خرید سیسمونی نوزاد نمایید.

خرید لباس در سیسمونی نوزاد و کودک :

اصلی ترین قسمت چل لیست وسایل مورد نیاز برای نوزاد را لباس تشکیل می دهد. در صورت آشنایی با لباس های ضروری و مورد نیاز برای نوزاد در هزینه های خرید صرفه جویی می شود و مهمترین نیازهای کودک نیز پیش بینی می گردد.

توصیه  ما این است که هر‌ ماه به اندازه نیاز همان‌ ماه او لباس خرید کنید. به‌خاطر داشته باشید که در زمان بارداری برای تهیه سیسمونی نوزاد فقط برای همان فصلی که کودک شما متولد می‌شود خرید کنید چون ممکن است ناگهان چندماه بعد با انبوهی از لباس‌ها مواجه شوید که اندازه کودک شما نیست، درحالی‌که هزینه زیادی بابت آنها پرداخت کرده اید.

  • پوشاکی که می‌‌خرید، باید راحت، نرم و کارآمد باشد و نوزاد را در مقابل سرما حفظ کند و سیستم باز و بسته کردن آن نیز آسان باشد.
  • پیشنهاد می‌شود تا حد ممکن از خرید لباس‌ هایی که دکمه‌های ریز و درشت دارند، دارای بند یا روبان هستند یا گل‌های تزیینی دارند، پرهیز کنید.
  • در مورد جنس نیز پارچه‌ های کتان ایده آل ترین انتخاب هستند. سایر پارچه‌ ها ممکن است آلوده به کلر یا فرمالدییدها باشند و‌ آلرژی پوستی ایجاد کنند.
  • در سیسمونی نوزاد لباس‌هایی انتخاب کنید که به سهولت شسته شده و سریع خشک شوند.
  • رنگ سفید ترجیحا نخستین انتخاب شما باشد.
  • توصیه می شود، برای تابستان لباس‌های آستین کوتاه و برای زمستان آستین بلند خریداری کنید.
  • در هفته‌ اول پس از تولد لباس‌هایی به نوزاد باید پوشاند که از سرپوشانده نشوند. زیر پوش‌ها چه رکابی باشند چه آستین بلند یا کوتاه حتماً زیردکمه‌ دار باشند. در غیر این صورت دایما از پهلوهای بچه کنار می‌رود و پوشک بچه هم کج می‌شود.
  • کودک شب‌ها به لباس گرم‌‌ تری نیاز دارد. اگر قصد بیرون بردن کودک را دارید در هوای سرد به ویژه شب‌ ها کلاه را نباید فراموش کرد.
  • خرید کفش برای نوزاد کار ضروری است. در خانه برای پیشگیری از سرد شدن پاهای کودک می‌توانید از جوراب استفاده کنید.

 

لوازم بهداشتی نوزاد که حتما باید آن ها را تهیه کرد :

کوتاه نگه‌داشتن ناخن‌های نوزاد، مانع خراشیدن پوست نوزاد و شما می گردد. از ناخن‌گیرهای کند مخصوص ناخن‌های کوچک و نرم نوزاد استفاده کنید. همچنین یک لوسیون کودک تهیه کنید و پس از حمام، پوست او را مرطوب نگه‌ دارید.

البته مواظب باشید لوسیون حتما مخصوص کودک باشد و اگر نوزادتان به جوش یا آکنه حساسیت دارد، از روغن گل همیشه‌بهار استفاده کنید. همچنین اگر نوزادتان مو دارد، یک شانه ویژه نوزاد با دندانه‌های ظریف خریداری کرده و پس از حمام، موهای او را با ملایمت شانه زده و مدل بدهید.

خرید سیسمونی نوزاد و کودک

وسایل حمل ضروری نوزاد :

کالسکه: یکی از نیازهای اصلی در سیسمونی نوزاد خرید کالسکه است. پدر و مادر باید در مکان های مختلف کودک را حمل کنند و بهترین وسیله برای حمل کودک کالسکه می باشد. توجه کنید چرخ‌ها قابلیت چرخش 360 درجه داشته باشند، کمربند ایمنی و سایبان قابل تنظیم هم ضروری هستند. توصیه می گردد، کالسکه‌ای بخرید که از بدو تولد تا حداقل 3 سالگی قابل استفاده باشد.

کریر: کریرها برای حمل نوزاد در مهمانی، ماشین و هرجایی که نمی‌توانید کالسکه حمل کنید مورد بهره قرار می گیرد. برخی اوقات حتی می‌توانند جای تخت نوزاد را هم بگیرند. اما در اولویت خرید قرار ندارند. در ضمن می‌توانید آن را از دیگران قرض بگیرید.

صندلی خودرو کودک: اگر با ماشین شخصی رفت و آمد می‌کنید باید آگاه باشید که استفاده از صندلی کودک در خودرو احتمالا به‌زودی از طرف راهنمایی رانندگی اجباری می‌شود. استفاده از صندلی خودرو برای حفظ و افزایش امنیت کودکان واقعا ضروری است. بهتر است این صندلی را از ابتدا بخرید تا بچه‌ها به آن عادت کنند. البته می‌توانید صندلی خودرو کودک را از دیگران قرض بگیرید.

 

فهرست لوازم غیرضروری در سیسمونی نوزاد و کودک :

تعدادی از وسایل نوزاد هم ممکن است از نظر شما ضروری نباشد که فهرست برخی از آنها شامل موارد زیر است:

اسباب‌بازی‌ها
راهنمای خرید پستانک نوزاد
اسباب‌بازی‌های بدون سن
اسباب‌بازی‌های زمان تولد تا شش ماه
اسباب‌بازی‌های شش تا ۱۸ ماه
اسباب‌بازی‌های ۱۸ ماه تا سه سال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *