دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید راکر کودک

راهنمای خرید راکر کودک

راکر کودک وسیله ای جذاب و دوست داشتنی برای کودکان چند ماهه تا یکی دو ساله است. این وسیله بازی در شکل و شمایل متنوعی به فروش می رسد. طبق شواهد تاریخی راکرهای امروزی نسل جدید راکرهای قرن هفدهم میلادی هستند که با هدف سرگرم ساختن فرزندان اعیان، شوالیه ها و شاهان ساخته می شدند. موقع تهیه سیسمونی نوزادی همیشه خرید راکر کودک هم انجام می شود. تا چشم به هم بزنید فرزندتان شروع به جست و خیز و حرکت می کند و نیاز به وسیله بازی دارد.

نکات مهم در خرید راکر کودک

این وسیله کاربردی دارای یک قسمت صندلی مانند از جنس چوب یا پلاستیک است. این صندلی با الیاف طبیعی یا چرمی و پولیشی و …. روکش شده است. دورتادور قسمت نشیمنگاه و صندلی راکر دارای محافظ است پس نگران افتادن فرزندتان نباشید.

همه راکرهای موجود در بازار دارای دسته هایی هستند که کودک با گرفتن آن می تواند راکرها را شبیه به یک الاکلنگ به حرکت درآورد. انواع راکر از هر جنس و متریالی که ساخته شده باشد حداقل تا 20 کیلوگرم وزن را تحمل می کند. این وسیله برای کودکان 8 ماه به بعد به خوبی قابل استفاده است.

خرید راکر کودک

برای اینکه یک راکر خوب و به درد بخور خریداری کنید این نکات را در نظر بگیرید:

خرید راکر کودک با صندلی مناسب

کودک مدت زیادی روی بخش صندلی راحتی راکر می نشیند. با توجه به اینکه بدن کودکان بسیار حساس و ظریف است، راکرهایی تهیه کنید که در این قسمت کاملا نرم و راحت باشند. در ضمن نوزادان و کودکان زیر 2 سال معمولا اسباب بازی ها را در دهان می گذارند. بنابراین توجه داشته باشید که راکر قابل شستشو و نظافت باشد.

تجهیزات جانبی متنوع در راکر کودک

قیمت این راکرهای خوش آب و رنگ چندان زیاد نیست و به راحتی می توانید راکر مناسب را برای فرزندتان خریداری کنید. به عنوان پیشنهاد از انواع مجهزتر و دارای تجهیزات اضافی نیز دیدن کنید. برخی از راکرها موزیکال هستند و با حرکت کودک، صدای موزیک بلند می شوند.

تنوع طرح و رنگ راکرها نیز بسیار زیاد است. لوازم بازی کودک و نوزاد را از رنگ های شاد و پر انرژی خریداری کنید. رنگ ها در روحیه کودکان تاثیر دارند و کودک با بازی از این وسایل بیشتر لذت می برد.

راکر کودک با طرح حیوانات

کودکان هیجان زیادی برای بازی روی این راکرها دارند با خرید راکر هایی که شبیه به حیوانات هستند می توانید توجه فرزندتان را جلب کنید. موقع خرید دقت کنید نوع ساخت راکر یا حیوانات کار شده روی آن برای کودک خطرناک نباشد. به طور ساده تر اینکه راکر نباید دارای قسمت های تیز، برنده و یا جدا شونده باشد. راکر کودک طرح فیل و راکر کودک طرح خرس تدی از طرح های پر طرفدار و کاربردی هستند.

خرید راکر کودک با پایه های پهن

حفظ تعادل روی راکرهایی که پایه پهن تری دارند، ساده تر است. این وسیله ترکیبی از حرکات را ایجاد می کند برخی از راکرها به شکل الاکلنگی تاب می خورند و در جای خود ثابت هستند. برخی دیگر قابلیت پرش و حرکت را هم دارند. در بازار نمونه هایی از راکرهای تسمه دار نیز به فروش می رسد که برای حفظ ایمنی و جلوگیری از پرش زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *