دسته‌بندی نشده

راه حل فوری برای تمیز کردن لکه لباس نوزاد

پاک کردن لکه لباس نوزاد

اگر نوزادی در خانه دارید حتما می دانید یک لباس جدید، مدت زیادی به تن فرزندتان تمیز و پاکیزه نمی ماند. در یک چشم بر هم زدنی روی لباس پر از لکه های کوچک و بزرگ و ناجوری می شود که به سختی پاک می شوند. تمیز کردن لکه لباس نوزاد دغدغه همیشگی والدین است. این لکه ها هر چه دیرتر تمیز شوند، ماندگار تر می شوند. به محض اینکه متوجه کثیف شدن لباس شدید، اقدام به تمیز کردن لکه کنید. چطور؟

چگونه لکه های روی لباس نوزادان را تمیز کنیم؟

ساده ترین راه استفاده از یک مایع سفید کننده برای تمیز کردن لکه لباس نوزاد است. مراقبت باشید اغلب سفید کننده های بازاری، رنگ پارچه لباس را هم از بین می برند. موقع شستشوی لباس های رنگی نوزادان نباید همه لباس را با سفید کننده، خیس کنید و برای لکه ها هم از قبل روی یک قسمت کوچک امتحان کنید.

مشکل بعدی اینست که سفید کننده ها روی لباس های سفید نیز لکه های زرد و بد رنگی ایجاد می کنند. اگر زیاد از وایتکس و … برای شستشوی لباس استفاده می کنید حتما در برخی قسمت ها، لکه های زرد رنگ را دیده اید. مهم تر از همه اینکه شوینده ها و سفید کننده های قوی موجب آسیب به پوست نوزاد می شوند. در صورت استفاده از این مواد، حتما لباس را در ماشین لباسشویی به خوبی شستشو دهید.

پاک کردن لکه از روی لباس نوزاد

تمیز کردن لکه لباس نوزاد : لکه های شیر و پروتئین

به محض اینکه نوزاد شیر را بالا آورد باید لباس او را عوض کرده و آن را با آب و صابون کودک بشویید. باقی ماندن این لکه ها مساوی با ماندگار شدن لکه های شیر است. پاک کننده های آنزیمی هم در این مورد موثر هستند. در اغلب موارد اگر سریع دست به کار شوید، لکه به کلی پاک می شود و نیازی به سفید کننده نیست.

تمیز کردن لکه لباس نوزاد با نمک

چربی های مواد غذایی به سختی از روی لباس پاک می شوند. برای نوزادان 3 ماه به بالامی توانید از پیشبند استفاده کنید تا لباس کمتر کثیف شود. اغلب اوقات جلوی لباس بچه ها و اطراف یقه لباس با لکه های چربی غذا ، کثیف می شود.

برای اینکه لباس سیسمونی نوزاد لک نشود بلافاصله آن را بشویید. لکه های قدیمی و سر سخت به سختی از بین می روند و در بافت پارچه نفوذ می کنند. روی محل لکه چربی را با نمک بپوشانید تا روغن را جذب کند. پس از 15 تا 20 دقیقه می توانید به روش معمول لباس را در لباسشویی شستشو دهید. نشاسته ذرت و پودر تالک نیز همین خاصیت را دارند.

پاک کردن لکه آبمیوه از روی لباس نوزاد

آب میوه هایی مثل سیب، گلابی، هلو و …. لکه های ماندگاری روی پارچه ایجاد می کنند. پاک کردن این لکه ها اندکی دشوارتر است. ولی هر کاری چاره ای دارد. در مورد لکه های تازه ایجاد شده از محلول آب و سرکه سفید استفاده کنید. به میزان یک قسمت سرکه و دو برابر آب را مخلوط کنید. با این محلول کامل روی لکه میوه را بپوشانید. بعد از یک ربع لباس را به روش های معمول با شوینده تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *